همه چیز در خصوص انواع یخچال و فریزر

🌎 آدرس سایت : www.Pershila.com | ☎️ شماره تلفن ثابت جهت مشاوره و راهنمایی سایت پرشیلا و محصولات : 62999018-021 |  📱 شماره همراه و واتس آپ :0688967-0912  | 📱 پیج اینستاگرام : Pershilashop@

یخچال فریزرهای دوقلو

یخچال فریزردوقلو نوعی دیگر از یخچال ها است که که دقیقا همانند ساید بای ساید دارای یک قسمت یخچال و یک قسمت فریزر است و تنها تفاوتی که دارد این است که شما می‌توانید از هر کدام از آن قسمت ها به طور مجزا استفاده کنید و آن ها را جدا از هم قرار دهید. نکته‌ی جالبی که درمورد آن ها وجود دارد این است که شما می‌توانید هر کدام از آن ها را که بخواهید به طور جداگانه خریداری رو استفاده کنید. وحسن این محصول این است که اگر یکی از یخچال ی فریزر خراب شود به صورت جداگانه قابلیت انتقال به تعمیرگاه را دارد. تفاوتی دیگری که با ساید بای ساید دارد این است که در مدل فریزر آن از آب سرد کن بیرونی خبری نیست.از مارک های مرغوب می توان امرسان، ایران شرق و هیمالیا اشاره کرد.این مدل از یخچال فریزرها به دلیل ماهیت خود نسبت به سایر انواع یخچال فریزرهای موجود در بازار، حجم به مراتب بالاتری دارند و بیشتر برای خانواده های پرجمعیت استفاده می شوند.

یخچال فریزر دو قلو

مزایای یخچال فریزر دوقلو

  • یخچال و فریزر دوقلو را می توان در فضاهای مجزایی قرار داد (مثلاً فریز را در حیاط خلوت قرار داد) که این ویژگی برای آشپزخانه های کوچک مناسب است.

  • ظرفیت ذخیره سازی خوب

معایب یخچال فریزر دوقلو

  • فضای نسبتاً زیادی را اشغال می کنند.

یخچال فریزرهای کمبی بالا-پایین

این نوع از یخچال ها رایج ترین نوع یخچال هستند که اغلب در خانه‌ ها دیده می‌شوند. این یخچال ها دارای قیمت مناسبی نسبت به دیگر یخچال ها دارند و غالبا برای خانواده های کم جمعیت بسیار مناسب و پر استفاده هستند.

 یخچال کمبی

 

در این نوع از یخچال ها فریزر و یخچال به ترتیب در قسمت بالا و پایین تعبیه شده اند (که گاها بعضی برند ها جا این دو رو با هم تغییر می دهند) به دو شکل هستند که در آن ها یخچال در بالا و فریزر در پایین یا بالعکس تعبیه شده است. متداول ترین طرح این نوع پخچال ها دارای فریزر در قسمت پایین هستند.شاید اینطور فکر کنید که مدل های کمبی باهم تفاوتی ندارند، اصلا اینطور نیست. در مدلی که فریزر پایین هستند به یخچال فضای بیشتری اختصاص داده شده است و فریزر آن به صورت کاملا کشویی است و مواد غذایی داخل کشو قرار می گیرند. این در حالی است که در فریزر بالا، یخچال فضای کمتری را به خود اختصاص داده و فریزر به صورت کشویی نیست و طبقه ها نگهدارنده مواد غذایی هستند چرا که هم کار کردن با آن برای کاربر سخت خواهد بود ( ارتفاع زیاد ) و هم احتمال افتاد کشوها روی کاربر وجود دارد.اگر مواد غذایی زیادی برای فریز کردن دارید بهتر است از کمبی (فریزر بالا) استفاده کنید و اگر اینطور نیست نوع فریزر پایین بهترین گزینه برای شما است.در طرح هایی که فریزر در پایین و یخچال در بالا قرار دارد، نیازی به خم شدن مداوم برای دسترسی به مواد غذایی نیست. همچنین مدل های فریزر پایین به جای قفسه، کشویی بوده و پهن تر و جادارتر از مدل های فریزر بالا هستند.

مزایای یخچال های فریزر پایین

  • طراحی عاقلانه و منطقی یخچال (آنچه بیشتر از آن استفاده می کنید، هم سطح چشمان شماست و مجبور نیستید هر بار برای استفاده از خوراکی های داخل یخچال خم شوید.)

  • بخش فریزر اغلب به صورت کشویی طراحی می شود

  • تنوع مدل ها و برندهای یخچال های فریزر پایین در حال افزایش است

معایب یخچال های فریزر پایین

  • از یخچال های فریزر بالا گران تر هستند

  • به وضوح هزینه استفاده از این یخچال ها گران تر از یخچال های فریزر بالا است

  • در سرد کردن بخصوص در بخش فریزر ممکن است کندتر از یخچال های فریزر بالا باشد

یخچال فریزرهای ساید بای ساید

همانطور که از اسم این نوع یخچال پیداست نوعی کالا هستند که در آن فریزر و یخچال در کنار هم قرار گرفته و به یکدیگر متصل هستند(بدنه). این مدل ها به جهت فانتزی بودن و فضای داخلی شکیل از محبوبیت خاصی برخوردار هستند  و البته قیمت ساید بای ساید هم نسبت به مدل های قبلی بیشتر است. این یخچال ها دارای فضای مناسب و برای خانواده‌ی پرجمعیتی پیشنهاد می شود چونبه یخچال بزرگی نیاز دارید این یک انتخاب مناسب است.

 ساید بای ساید

 

یخچال های ساید بای ساید دارای تنوع زیادی هستند و در اغلب آنها آب سرد کن و یخ ساز تعبیه شده است که بیشتری انرژی مصرفی یخچال را به خود اختصاص می‌دهند و نیازی به پر کردن مخزن آن ها نیست چرا که لوله کشی شده هستد . شما به سختی می‌توانید در یک یخچال ساید بای ساید یک کیک تولد یا چیزی که پهن باشد را قرار دهید  مگر،  یکی از طبقه های داخلی را از داخل یخچال بیرون بیاورید، اغلب افرادی که یخچال های ساید بای ساید را انتخاب می‌کنند غذاهای کم حجمی مصرف می‌کنند و بیشتر برایشان این مهم است که تنوع بیشتری داشته باشند. این افراد نوشیدنی های متفاوتی را در یخچال نگهداری می‌کنند و از آن ها هم زیاد بهره می‌برند. و تنها عیب این طرح این است که اگر بلفرض یکی از یخچال یا فریز خراب شود بلاجبار کل محصول باید جا به جا و به تعمیرگاه برده شود و امکان جدا سازی وجود ندارد.در طول سال های اخیر، این مدل ها یکی از پر فروش ترین مدل های یخچال فریزرها در ایران و جهان بوده است و به همین دلیل بیشترین نوآوری برای عرضه مدل های جدید بر اساس این مدل شکل گرفته است. یخچال فریزر ساید بای ساید در حقیقت مدل ارتقاء یافته یخچال فریزرهای دوقلو بوده که علاوه بر یک تکه شدن، امکان تنظیم حجم یخچال و فریزر را برای مشتریان به شکل بهتری فراهم شده است.بر این اساس برخلاف یخچال فریزر دوقلو، شما حتما مجبور به دارا بودن حجم مساوی یخچال و فریزر نیستید. معمولاً در یخچال فریزرهای ساید بای ساید ، اندازه یخچال از فریزر بزرگ تر است. یخچال فریزرهای ساید بای ساید طراحی بسیار زیبایی دارند ولی عموماً فضای زیادی ندارند و امکان نگهداری موارد حجیم را نخواهید داشت. در مقابل اگر از مواد تازه و فریزری به یک اندازه استفاده می کنید، این گزینه می تواند مناسب ترین گزینه به حساب آید.

مزایای یخچال های ساید بای ساید

  • آپشن ها و ویژگی های متنوع مانند یخ ساز و آب سردکن
  • نمای شیک و زیبا در آشپزخانه
  • ظرفیت ذخیره سازی خوب
  • بهترین دسترسی برای افراد ویلچری

معایب یخچال های ساید بای ساید

  • یخ ساز، آب سردکن و دستگاه تصفیه آب یخچال ساید بای ساید می تواند فضای زیادی را از یخچال و فریزر اشغال کند.
  • فضای داخلی کاملاً باریک است و در خیلی از مواقع برای قرار دادن خوراکی های با اندازه بزرگ مشکل ساز می شود.
  • اندازه فیزیکی بزرگ آن فضای زیادی را اشغال می کند و نمی توان آن را در یک فضای تنگ قرار داد.
  • دمای بالا و پایین یخچال می تواند ناهماهنگ باشد.

 

یخچال های مینی (کوچک)

یخچال هایی با سایز های کوچک تر از حد معمول وجود دارند که به آنها یخچال کوچک، کامپکت،  مینی و هتلی می‌گویند. همانطور که از نام این یخچال ها مشخص است از آن ها در محیط های کوچک با مصرف کم استفاده می شود.

یخچال مینی

این نوع یخچال ها فضای کمی را اشغال می کنند و رنج قیمت پایینی دارند. البته در آن ها از هیچ فناوریِ خاص و بروزی بهره گرفته نشده است و دارای سرو صدای زیاد و به طبع کیفیت ساخت پایینی هستند.

مینی یخچال ها دارای یخدان هستند که می‌توانید با کمک آن آب و دیگر مواد غذایی را فریز کنید، با این حال برای نگهداری بلند مدت مناسب نیستند و از مهم ترین مشکلات آن ها می‌توان از برفک یاد کرد.

همچنن این نوع محصولات قدیمی و به دور از تکنولوژی مصرف برق بسیاری دارند.

 

امکانات، قابلیت و نکات مهم در فرآیند خرید انواع مختلف یخچال

آب ریز بیرونی

همان آب سرد کن تعبیه شده بر روی درب فریزر یا یخچال در مدل های ساید بای ساید و یخچال فریر های جدا است با این تفاوت که کمی هوشمندتر و پیشرفته تر است. این قابلیت آب سرد و یخ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و تنها عیبی که دارد این است که از فضای فریزر یا یخچال کم می‌کند.

قابلیت Door in Door

همانطور که می دانید DID یکی دیگر از قابلیت یخچال های جدید است که درب یخچال خود یک یخچال دیگر است. در این مخزن به طور معمول نوشیدنی ها و موارد پر استفاده تعبیه می‌شود تا با دسترسی سریع به آن ها مصرف انرژی کاهش پیدا کند زیرا که به طور کامل درب یخچال باز نمی شود.

مصرف انرژی

مصرف انرژی یخچال ها به تازگی از A+++ تا D رده بندی می‌شوند که در آن A+++ کمترین مصرف انرژی را دارد و هرچه در این رده بندی به سمت پایین حرکت می‌کنیم مصرف انرژی افزایش می‌یابد.

نتیجه گیری

پس از مطالعه کامل این مقاله شما می توانید خریدی راحت و آسان در خصوص انواع یخچال ها با کاربرد های متفاوت داشته باشید.